Ludzie coraz większą uwagę zwracają na pochodzenie i jakość produktów, które spożywają. W Europie rozpoczyna się coraz więcej działań związanych z promowaniem naturalnej żywności oraz uświadamianiem konsumentów w temacie europejskich znaków jakości. Jednym z nich jest kampania „Nowe europejskie bezpieczeństwo żywności”, której ambasadorami są tradycyjne produkty z regionu Południowego Tyrolu: Speck, wina i jabłka. Zainteresowanie ochroną tradycyjnej kuchni i produktów różnych regionów świata stale wzrasta. Dotyczy to m.in. związanych z tym upraw, hodowli i charakterystycznych metod prowadzenia gospodarstw – zgodnie z regionalnymi sposobami i tradycjami, z szacunkiem dla środowiska. Takie podejście zyskuje coraz więcej uznania i staje się pożądanym przez Polaków sposobem nie tylko jedzenia oraz kupowania żywności, ale też stylem życia. Coraz częściej zwracamy uwagę na jakość oraz pochodzenie tego, co jemy, a oznaczenia żywności ChOG oraz DOC pomagają się zorientować, którym produktom można zaufać. Wymogi, by uzyskać unijne oznaczenia jakościowe, są ściśle określone w aktach prawnych Unii Europejskiej. Przykładowo, aby wino mogło być określone jako DOC musi spełniać różne kryteria, w tym m.in. maksymalną wydajność z hektara, obszar produkcji, minimalny poziom alkoholu, dopuszczone odmiany winogron, a czasami także minimalny okres starzenia. Z kolei ChOG (Chronione Oznaczenie Geograficzne) jest przyznawane jedynie w przypadku gdy wyrób ma silny związek z miejscem pochodzenia. Region Południowego Tyrolu – najbardziej wysunięta na północ część Włoch – to nie tylko piękna panorama Dolomitów, rozległe winnice, wspaniałe stoki narciarskie czy pełnie wyzwań trasy wspinaczkowe. Południowy Tyrol to również niespotykana regionalna kuchnia, łącząca w sobie smaki zarówno basenu Morza Śródziemnego, jak i regionu alpejskiego. Jabłka z Południowego Tyrolu ChOG, Speck z Południowego Tyrolu ChOG oraz Wino z Południowego Tyrolu DOC to trzy flagowe produkty tego regionu. Wszystkie trzy posiadają prestiżowy europejski znak jakości. Celem kampanii Unii Europejskiej jest dostarczenie informacji na temat gwarancji, wynikających z oznakowania produktów znakami, wskazującymi na pochodzenie z konkretnych obszarów geograficznych oraz z objęcia całego procesu produkcji kontrolą jakości. Są to dwa oznakowania, które konsumenci znają, rozpoznają i instynktownie łączą z wysokiej jakości produktami, kontrolowanymi „od upraw aż do stołu konsumenta”. Znaki europejskie są także gwarancją, że dane produkty zostały wytworzone metodą tradycyjną